Çalışma Teknikleri

Her zaman öğrenciye ders çalışması söylenir fakat kimse nasıl ders çalışması gerektiğini söylemez. Öğrenci bilmediği bir kargaşa içerisine tek başına fırlatılır.

Üniversite sınavına hazırlanırken sınav konularının öğrenilmesi ilk sırada gelir. Öğrenme işlemi iki aşamada gerçekleşir. İlk adım öğrenilmek istenilen dersin uzun belleğe atılması diğeri ise sınav anında bilginin uzun bellekten geri çağırılmasıdır. Her öğrenci birbirinden farklıdır. Bu sebeple uzun belleğe bilgi kodlamak her öğrencide farklılıklar gösterir. Sınava hazırlanan öğrenci ilk adımda kendisinin en iyi nasıl bir çalışma ile bilgiyi uzun belleğe en iyi kodladığını keşfetmelidir.

Görsel hafıza yöntemi

  • Kitaptaki konu anlatımı deftere ya da a4 kâğıdına birebir yazılır.
  • Kitaptaki konu anlatımı okunup, özet yazılır.
  • Konu anlatımı okunup anahtar kelimeler yazılmalıdır.
  • Anahtar kelimelerin yazılı olduğu not açık şekilde soru çözümü yapılır.

İşitsel hafıza yöntemi

  • Öğrenilmek istenilen konu 3 defa okunur.
  • Okumada okuma anında duraksamadan okurken not yazılır.
  • Okumada çalışma alanı dışına çıkarak yürüyüş yaparken sesli okuma yapılır.
  • 5 okumadan sonra soru çözümüne geçilir.

Dokunsal hafıza yöntemi

  • Konu 1 kez okunur.
  • Konu için bir sunum hazırlığı yapılır ve özet yazılır.
  • Bir öğretmen gibi ayakta ve en az 30dk sürecek şekilde bir başkasına anlatılır.
  • Konu hakkında dinleyiciye örnek soru çözümü yapılır.

Tüm yöntemlerde ortak yapılması gerekenler

  • Akşam çalışılan ders, ertesi günün sabahında uyanır uyanmaz hemen tekrar edilmelidir. Bu tekrar konunun bir kez okunması ve akşam çözülen soruların tekrar incelenmesidir. Bu çalışma uyandıktan sonraki 5-10 dk kadar sürmelidir.
  • Uyumadan önce telefon ya da bilgisayarla zaman geçirilmemelidir. Uykudan önceki son aktivite ders çalışması olmalıdır. Gün içerisinde telefon ve bilgisayar hayatlarımızda zorunlu olarak vardır. Çalıştığımız konuyu uzun belleğe atmak istiyorsak kesinlikle uyumadan önceki son eylemimiz ders çalışması olmalıdır.