Matematik Dersine Nasıl Çalışılır
“Bizim yarattığımız kavramlar, kendi doğaları gereği, bizim tarafımızdan tamamen bilinebilirler.”
Platon
Matematik sadece okul ve sınav başarısı için önemli olamayan, hayatın her alanında düşünmenin temelini oluşturan bir disiplindir. Öğrenciler için sınav başarısı şuan her şeyin önünde olduğundan matematik dersini sınav başarısı üzerinden değerlendirmeliyiz. Sınav başarısının önemi ve sınavda toplam 80 matematik sorununun olması matematik dersini diğer derslerden daha fazla önemli hale getiriyor.
Matematik diğer dersler gibi kendi içerisinde konu anlatımı olan bir disiplin değildir. Öğretmenlerin ve öğrencilerin elinde mevcut bir ders anlatım notu bulunmaz. Öğretmen, konu anlatımını soru çözümü yaparak soru çözümü üzerinden gerçekleştirir. Konu anlatım alanı dar olan matematik dersini çalışmak için öğrenciler diğer derslere göre farklı bir yöntem izlemelidir.
Matematik dersi sözlü ve görsel uyaranlar içermektedir. Öğrenciler dersin öğretmeni soru çözerken öğretmen soru hakkında ne söylüyorsa öğrenciler sorunun kenarına bunu not almalıdır. Örnek “f fonksiyonunda x gördüğümüz yere 3 yazacağız.” ya da “f fonksiyonunun tersini alacağız.” gibi öğretmenin soru çözerken söylediği bu çözümü, öğrenci ders kitabına mutlaka yazması gerekir.
Öğrenci, evde ders çalışırken derste tutmuş olduğu bu notları tekrar okumasıyla öğretmenin dersi tekrar anlatmasını sağlar. Notların tekrarı yapıldıktan sonra soru çözmeye geçebiliriz. Soru bankasından soru çözümü yaptıktan sonra yapamadığımız soruları tekrar önümüze alıp, ders içerisinde bu tuttuğumuz notlardan yardım alarak tekrar çözmeye çalışmak önemlidir. Soru halen çözülemediyse soruyu mutlaka dersin öğretmeninden yardım alarak çözmek gereklidir.
- DERSTE NOT TUTMA
- NOTUN EVDE TEKRARI
- KONU HAKKINDA SORU ÇÖZME
- YAPAMADIĞIMIZ SORULARIN TEKRAR ÇÖZME ÇALIŞMASI
YAPILAMAYAN SORULARIN ÖĞRETMENE SORULMASI