ARENA REHBERLİK HİZMETLERİ
Rehberlik Hizmetleri; bireyin kendini tanıması, anlaması, sahip olduğu gizli güçleri keşfetmesi, geliştirmesi ve bulunduğu topluma aktif uyum sağlayarak kendini gerçekleştirmesi için sistematik olarak (Okul – Aile İşbirliği) sürdürülen psikolojik yardım hizmetleridir.
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetlerimizde, öğrencilerimizi sosyal-duygusal- bilişsel- davranışsal ve kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hayata hazırlayacak ve onu destekleyecek özverili çalışmalar yapmaktayız. Tüm bu hizmetleri verirken kişilik hakları, gizlilik ve gönüllülük ilkelerine dikkate alarak çalışmalarımızı yürütmekteyiz. Rehberlik birimimizde kişinin kendini ve çevresini tanıması, kendi problemlerini çözebilme konusunda beceri kazanması, uygun mesleğe yönelmesi, hayat akışındaki çeşitli durumlara ve alanlara beklenen uyumu sağlayabilmesi konusunda öğrenciye yardımcı olmaktayız.
REHBERLİK ÇALIŞMALARI
-ÖĞRENCİYİ TANIMAYA VE UYUM SAĞLAMAYA YÖNELİK REHBERLİK
Öğrencilere rehberlik hizmeti verilirken onları her yönü ile tanımak amaçlanmaktadır. Rehberlik hizmetlerinin nihai amacı olan kendini gerçekleştirmenin ilk şartı öğrencilerin kendilerini tanımalarını sağlamaktır. Okulda oryantasyon öğrencinin yeni ortamını ve içinde yer alacağı durumları tanıması bunlara alışması ve mevcut şartları kabullenebilmesi için yakın çevreyi okulu ve karşılaşacağı uyarıcıları tanımaya yönelik yapılacak çalışmaları içermektedir.
-MESLEKİ REHBERLİK ÇALIŞMALARI
Mesleki rehberlik çalışmalarında, Öğrenciye çeşitli meslekleri tanımaları ve kendi kişisel özelliklerini, yeteneklerini ve ilgi alanlarını tanımalarını ve edinilen tüm bu bilgilerin ışığında kendilerine en uygun olan meslekleri seçmeleri amaçlanır. Bu çalışmalar meslek tanıtım ve kariyer günleri, üniversite tanıtım gezilerini ve yetenek gelişimine uygun alan yönlendirme testlerini içermektedir.
–BİREYSEL-GRUP REHBERLİK ÇALIŞMALARI
Bireysel ve grup üzerine yapılan rehberlik çalışmaları, verimli ders çalışma yollarını, ders başarısında aksaklık yaşayan öğrencilere yönelik ek çalışmaları, okula yeni gelen öğrenciler için oryantasyon sağlamaya yönelik yapılan grup görüşmelerini kapsamaktadır. Tüm bunların yanında yürütülen rehberlik çalışmalarında, önleyici rehberlik anlayışı benimsenmiş olup bu doğrultuda yapılan bireysel görüşmeleri de birlikte yürütmektedir.
-VELİYE YÖNELİK ÇALIŞMALAR
Ailelerin çocuklarını daha iyi tanımaları, gerekli davranış değişikliklerini sağlamaları, sorunları çözmelerine yardımcı olmaları ve çocukların gelecekleri hakkında daha sağlıklı düşünüp karar vermeleri için ailelere yapılan rehberlik çalışmalarını içermektedir.
-DUYUŞSAL VE BİLİŞSEL DAVRANIŞ YÖNETİMİ ÇALIŞMALARI
Öğrencilerin yaş seviyelerine göre bilişsel duygusal ve sosyal alanlarda ortaya çıkabilecek farklı sorunlar ile ilgili çalışmalar yapılmaktadır. Sadece sorun yaşanan alanlarda değil, öğrencilerin güçlü alanlarının da desteklenerek kendileri ile barışık, sorgulayan, kendi adına karar alabilen bireyler olmalarına yönelik çalışmalar uygulanmaktadır.